آیین آغاز کاشت نهال‌های طرح یک میلیارد درخت، پویش «صبح زیتون» به یاد شهدای غزه و کاشت سه هزار نهال به یاد سه هزار شهید استان سمنان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار سمنان و جمعی از مسؤولان برگزار شد.

سید محمدرضا هاشمی امروز (۱۱ آذر ماه) در این آیین که در محوطه بیرونی نیروگاه شهید باکری سمنان برگزار شد، گفت: طرح غرس یک میلیارد نهال در کشور و استان سمنان آغاز شده است و در مدت چهار سال، تعهد غرس ۱۰ میلیون نهال در استان باید انجام شود.

استاندار سمنان بیان کرد: حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی و طرح‌های اجراشده با کاشت درخت در این بخش امری با اهمیت است که برای موفقیت بهتر باید از مشارکت مردم و ظرفیت‌های عمومی استفاده بیشتری کرد.

وی ادامه داد: احیای جنگل و فضای سبز، توسعه جنگل، ایجاد بوستان‌های جنگلی، توسعه زراعت چوب برای تامین نیاز چوب در کشور، کاهش گازهای گلخانه‌ای، جلوگیری از گسترش ریزگردها، افزایش سرانه جنگل و … از جمله اهداف طرح کاشت یک میلیارد نهال است. ایجاد فضای با نشاط برای تفریح و محلی برای استراحت مسافران و زائران، از جمله مزایای اجرای این طرح در استان خواهد بود.

او اظهار کرد: جلب مشارکت مردم و هم‌یاران طبیعت برای نظارت بر محافظت از منابع طبیعی، سرمایه‌ای ارزشمند در حوزه زیست‌محیطی برای آیندگان است.‌

استاندار سمنان گفت: اجرای پویش «صبح زیتون» با غرس بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال به یاد شهدای فلسطین و غزه در سراسر کشور و استان و همچنین کاشت سه هزار اصله نهال زیتون به یاد شهدای استان، از امروز آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این آیین با بیان اینکه درختکاری یک صدقه است، گفت: در دین اسلام، احادیث، روایات و آیات درباره درختکاری و کشاورزی تاکید فراوان شده است.

وی با بیان اینکه فضاهای سبز، ریه‌های شهرند، ادامه داد: تخریب فضای سبز به دلایل مختلف در برخی مناطق شهری کشور و استان سمنان انجام می‌شود که همین، مشکلات عدیده‌ای را به دنبال داشته است. ان‌شاءالله اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برای تنفس با طراوت و ایجاد شادابی در جامعه موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که نگهداری و حفظ درخت مهم‌تر از کاشت آن است.

منبع:ایسنا